diumenge, 18 de novembre del 2007

Panellets


Aquest cap de setmana hem celebrat la castanyada. Ja se que anem una mica tard però fins ara no hem pogut celebrar-la.
He fet panellets per primera vegada i després de mirar un munt de receptes m'he decidit per aquesta del llibre Cuinar per ser feliç de la Carme Ruscalleda.

Ingredients:



  • 1/2 Kg d'ametlles en pols

  • 350 gr de sucre

  • 150 ml d'aigua mineral

  • 1 clara

  • 200 gr de pinyons

  • 200 gr de codonyat

  • 200 gr de coco ratllat

  • 2 rovells.

Jo també en vaig fer d'ametlla i vaig haver de fer més massapà, però ara no m'enrecordo de les mides.


Per fer el massapà:


Posem en una cassola el sucre i l'aigua per fer un xarop; quan arrenqui al bull hi posem l'ametlla en pols i remenem fins que veiem que està la pasta lligada i que es desenganxa de les parets. Llavors ho retirem del foc i ho deixem refredar. Afegim la clara d'ou i ho remenem bé. Jo vaig fer el massapà el dia abans i el vaig tenir tota la nit a la nevera.


Per fer els panellets de pinyons fem boletes i les arrebossem pels pinyons. Vaig tenir alguns problemes per enganxar-los però al final ho vaig aconseguir mullant-m'he les mants amb clara d'ou. Després els pintem amb el rovell d'ou mesclat amb gotetes d'aigua.


Els posem al forn a 200º fins que veiem que estan doradets. Entre 6 i 8 minuts


Per als de codony: Estirem la massa amb un corró amb un gruix d'1 cm i la tallem a tires lo suficientment amples com per enrotllar tires de codony. Després tallem la massa ja farcida amb una amplada d'uns 2 cm per formar els panellets. Un cop tallats arrebossem els panellets en sucre. Els posem al forn a 220º entre 5 i 7 minuts. Compte no es cremi el sucre. Només que es formi una crosteta.


Per als de coco: Barregem el massapà amb el coco ratllat i ho amassem, després formem boletes i les pessiguem per donar forma de piràmide. Les posem al forn a 200º entre 4 i 5 minuts.


Per als d'ametlla: Fem barretes amb la massa i les arrebossem amb les ametlles ratllades. Després les pintem amb el rovell d'ou i al forn a 200º entre 6 i 8 minuts.


La veritat es que estaven molt bons, no es perquè els hagi fet jo eh... que tots m'ho deien.